Лакофарбове покриття кузова автомобіля створює половину того враження, яке виробляє машина. Навіть найсучасніший авто виглядає не занадто презентабельно, якщо шар фарби пошкоджений тріщинами і покритий малюнком подряпин. І такий результат не уникнутий, адже зовнішня поверхня постійно піддається впливу сонця, хімічних речовин, погодних змін і кліматичних впливів. І рано чи пізно маленькі виправлення шару фарби вже не вирішують проблему - потрібно повністю змінювати покриття.
Однак зробити це далеко не так просто - однією кисточкою і відром фарби тут не обійтись. І діло не тільки в тому, що потрібні відповідні інструменти, але і в тому, що до фарбування автомобіля потрібно відповідним чином підготувати машину.
Як це зробити? Почати потрібно з підбору інструментарію для роботи.
Які інструменти потрібні для фарбування?
Щоб якісно виконати покраску, потрібно запастись компресором, краскопультом, спеціальними шпателями та абразивними інструментами.
Ключовим у цьому наборі буде компресор. При придбанні інструменту потрібно орієнтуватись на параметри обсягу компресора та його продуктивності, яка повинна перевищувати споживання фарбувального пістолета в півтора та більше разів. Продуктивність фарбувального процесу буде залежати від об'єму ресивера: наприклад, 100-літровий обсяг надає можливість безперервно проводити фарбування на протязі 15-20 хвилин. І чим довше йде така безперебійна робота, тим швидше досягається потрібний результат.
Другим важним інструментом буде краскопульт. Його завдання - забезпечити якісне грунтування, що напряму впливає на результат фарбувального процесу. Професіонали вважають, що оптимальним малярним пістолетом є краскопульт з діаметром сопла від 1,3 до 1,5 мм. Якщо об'єми фарбування будуть великими, то увагу потрібно переключити на моделі, розмір сопла яких починається від 1,6 і закінчується 2,5 мм - такий вибір позбавить від нерівностей і запобігає підтечам. Для безперебійного процесу знадобляться шланги потрібного діаметру і спеціальні фільтри для очищення фарби від олив і конденсатів.
Корисно вибирати шпателі, орієнтуючись не на максимальну економію, а на гнучкість та міцність інструменту, який буде потрібен при роботі з іскривленими поверхнями.
А вот при виборі абразивних матеріалів для обробки поверхонь дивитися потрібно на маркування - воно показує тип робіт, для яких призначений конкретний абразив.
Коли інструментарій зібраний, переходять безпосередньо до процесу підготовки.
Як виконується підготовка до фарбувального процесу
Першим кроком підготовки стане вибір місця, на якому буде проводитися вся робота. У рамках спеціалізованих майстерень для цього призначаються окремі приміщення з оптимальними для роботи умовами, але більшість автовласників віддає перевагу здійсненню роботи в власному гаражі. Це зовсім прийнятно – але за дотримання певних умов: приміщення повинне бути не особливо холодним і достатньо сухим, а також в ньому перед нанесенням лакофарбового покриття повинна бути здійснена максимально ретельна прибирання – адже пил негативно впливає на якість фарбування.
Наступним етапом підготовки стане дефектування. Під час нього потрібно ретельно оглянути автомобіль, знайти всі проблемні місця та виправити всі можливі пошкодження.
Серед можливих проблем майже завжди виявляється ржавіння, яке входить настільки глибоко, що простим його очищенням обійтися вже не можна. У цьому випадку наступним кроком буде проведення зварювальних робіт, можливо – з наложенням заплаток.
Усунення пошкоджень та сварочні роботи призводять до появи нерівностей на кузові - і для їх усунення робиться його очищення. За допомогою болгарки з поверхні усуваються дефекти, викликані сварочними швами та іншими роботами, сколи та нерівності, а завершується цей етап обробкою орбітально-шліфувальною машинкою, яка звільняє від ржавого нальоту.
Після завершення очищення особливо сильні та великі дефекти усуваються за допомогою кількох шарів крупнозернистої шпаклівки, а усунути мелкі дефекти допоможе двокомпонентна шпаклівка-універсал.
Коли всі ці роботи були успішно виконані, вся поверхня піддається фінішній шліфовці, і на неї наноситься грунтівка. Момент, коли ця грунтівка висохне, і буде завершенням підготовки автомобіля до процесу фарбування. Далі всі місця, які потребують захисту від фарби, закриваються та використовують розпилювач для рівномірного та аккуратного нанесення фарбувального складу.
На кінець корисно прислухатися до порад досвідчених автовласників і перед проведенням усіх перелічених робіт потренуватися в їх виконанні на інших поверхнях - це дозволяє не тільки набити руку, але й відрегулювати тиск, щоб результат в подальшому бути впевненим.