Ремонт будь-якого автомобіля вимагає нанесення різних матеріалів у певній послідовності та дотримання технологій застосування. Це стосується і автомобільної шпаклівки.
Види автомобільних шпаклівок
Шпаклівка для авто на сучасному ринку матеріалів для кузовного ремонту представлена у вигляді пасти або порошку. Вона наноситься для вирівнювання різних поверхонь до оздоблювальних або фарбувальних робіт. В основі може містити різні наповнювачі: смолу, пігменти, плівкоутворювальні речовини та ін.
Залежно від застосування та використовуваного наповнювача автомобільні шпаклівки поділяються на:
- шпаклівки для пластику – служать для обробки пластикових запчастин кузова та салону. Має високу еластичність, високий рівень адгезії до полімерів;
- шпаклівки розпилювані або рідкі – оздоблювальний тип шпаклівки, який наноситься методом пневматичного напилення за допомогою краскопульту. Має дуже високі ізолюючі властивості. Шпаклівка з рідкою основою створює гладку та рівну поверхню, приймаючи необхідну форму.
- алюмінієва шпаклівка – має високі термічні якості та пластичність. Ефективна у місцях, де відбувається підвищена вібрація або нагрівання;
- шпаклівка скловолоконна для авто – за рахунок своєї міцності використовується для загортання великих отворів, місць розриву металу. Шпаклювання із застосуванням скловолокна застосовується при пошкодженні металу наскрізь. Скловолокно - гарантія міцності матеріалу, що наноситься. Ще одним плюсом є легка обробка.
- шпаклівка універсальна для автомобілів – має універсальне застосування, в основному використовується для обробки невеликих поверхонь та для механічного чищення. Універсальні шпаклівки поєднують позитивні якості та тонкої та грубої шпаклівки. Використовуються для будь-яких видів дефектів.
- шпаклівка фінішна – забезпечує ідеально рівну поверхню на заключних етапах робіт.
- нітрошпаклівка – використовується для незначних дефектів. Добре приховує маленькі недоліки за рахунок дрібних зерен у наповнювачі.
Груба шпаклівка використовується для ремонту великих пошкоджень та деформацій. Як наповнювач використовуються щільний, твердий матеріал з металу. Завдяки своїм якостям швидко та без особливих складнощів обробляється. Має високу стійкість до великих температурних напруг. У комплексі ці властивості добре підходять для роботи зі значними пошкодженнями.
Як шпаклювати авто своїми руками
Етапи роботи зі шпаклівкою:
- Очищення поверхні для нанесення шпаклівки. Включає знежирення з використанням розчинника. Далі зачищення за допомогою шліфувальної машинки та наждачного паперу різної зернистості. Знову уважне знежирення, від цього залежить, чи замазка триматиметься або відвалиться шматками, і знепилювання, за допомогою компресора, поверхні перед нанесенням шпаклівки. Дрібні подряпини, щоб уникнути затримки повітря при шпаклюванні, необхідно розточити, тобто надати напівкулястий стан. Шліфувальний папір використовується різних розмірів, від найбільшого абразиву до дрібнозернистого, щоб отримати рівну, без будь-яких переходів, поверхню.
- Підготовка необхідної кількості шпаклівки відповідно до інструкції. Вона поєднується з затверджувачем до однорідної маси.
- Нанесення шпаклівки шпателем на оброблювану ділянку. Наноситься шарами до повного висихання попереднього шару. При глибоких дефектах краще нанести більше тонких шарів, таким чином не створюватиметься внутрішня напруга, і шпаклівка не потріскається. Товщина шару повинна відповідати вказаній в інструкції. Після висихання шпаклівка дає невелике усадження. Не варто купувати дешеву шпаклівку, оскільки рівень усадки значно вищий за дорожчі конкуренти. Шпатель має бути чистим, інакше на поверхні залишатимуться сліди будь-яких крупинок. За формою повинен нагадувати клин, краще мати шпателі різних розмірів для замазування різних деталей автомобіля. Кут нанесення матеріалу 30-40 до поверхні. Матеріал повинен рівно сповзати зі шпателя та прибирати дефекти. Спочатку наноситься шар основної шпаклівки, сохне до повного затвердіння, шліфується за допомогою наждакового паперу, потім поверхню знежирюється і наноситься тонкий фінішний шар шпаклівки, що прибирає дрібні дефекти. Після висихання шари не повинні лопатися, вибухати та кришитися. При використанні фарбопульта наноситься кілька шарів з перервами в 20-25 хвилин. Повне висихання всіх верств досягається висушуванням протягом доби. Обов'язково в даному випадку використання респіратора.
- Після затвердіння фінішного шару виконується остаточне шліфування поверхні з використанням дрібнозернистого наждакового паперу та води. Після висихання і знежирення поверхня підготовлена для нанесення грунту та лакофарбового покриття.
Деякі типи шпаклівок, залежно від основи, розводяться спеціальними розчинниками і наносяться на оброблювану поверхню розпилювачем або пензликом.
Якщо при нанесенні першого шару ґрунту виявилися якісь недоліки, дрібні дефекти, то ці місця зашпаклівуються та зашліфовуються додатково.
Можна використовувати матеріали іноземного виробництва. Дуже добре себе зарекомендувала, наприклад, новол шпаклівка, що відрізняється дуже високою якістю. Однак при покупці завжди ретельно перевіряйте термін зберігання, правила застосування, гарантійні документи та склад. Варто також уважно вивчити правила використання та особливості конкретного виду шпаклівки.